|
|
![Klik hier om dit item toe te voegen aan de selectie](images/unchecked.gif) |
Titel |
Pegasus' vlucht gevolgd. Cultuur en School 1997-2007 : doelstellingen, onderzoek en resultaten |
Auteur |
M. van der Grinten, ... [et al.] |
Plaats van uitgave |
Utrecht |
Uitgever |
Cultuurnetwerk Nederland |
Jaar van uitgave |
2008
|
Reeks |
Cultuur + educatie
;
21 |
ISBN |
978-90-6997-122-3
|
Annotatie |
135 p. : afb., fig., schema, tab. ; 24 cm. - Met lit. opg.
|
|
Trefwoorden |
kunsteducatie op school, onderwijsdoelen, onderwijsbeleid, basisonderwijs, cultuurdeelname in schoolverband, voortgezet onderwijs, evaluatie (vorm), onderzoek, Nederland |
![](images/edoc.jpg) |
Samenvatting Het Cultuur-en-Schoolbeleid is sinds 1997 een belangrijk beleidsthema van het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap. In themanummer wordt in vier artikelen aandacht besteed aan tien jaar Cultuur en School. Er wordt verslag gedaan van literatuuronderzoek, veldraadpleging en beleidsonderzoek naar dit landelijke beleidsproject. De vier artikelen zijn: Doelen en streven Cultuur en School van Piet Hagenaars, Twaalf jaar beleidsonderzoek ten behoeve van Cultuur en School van Teunis IJdens, Evaluatie van de regeling Versterking cultuureducatie in het primair onderwijs van Karin Hoogeveen & Anne Luc van der Vegt, Cultuureducatie in het voorgezet onderwijs van Michiel van der Grinten & Claudy Oomen. De publicatie kwam tot stand in samenwerking met gastredacteur dr. Teunis IJdens van IVA Beleidsonderzoek en Advies te Tilburg. |
|
|
|
|