dot
Verfijn zoekresultaat
Print
Klik hier om dit item toe te voegen aan de selectie
Titel Effecten van ouders en school op cultuurparticipatie in de periode van adolescentie tot jongvolwassenheid : resultaten van een longitudinaal dubbel contextueel model
Auteur I. Nagel, H.B.G. Ganzeboom
Plaats van uitgave Amsterdam
Uitgever Aksant
Jaar van uitgave 2008
ISBN 978-90-5260-292-9
Annotatie In : Multi-actor data in survey onderzoek : bijdragen aan het DANS symposium van 17 januari 2007 / red. M. Kalmijn, M. Wittenberg. - (DANS Symposium publicaties ; 3). - p. 69-89
Trefwoorden cultuurdeelname, cultuuroverdracht, sociale status, sociologie, publiek, voortgezet onderwijs, jongeren, Nederland, onderzoeksrapporten (vorm), statistieken (vorm)



Samenvatting
Begin 2007 hebben Data Archiving and Networked Services (DANS) en de Universiteit van Tilburg een het symposium 'Multi-actor data in surveyonderzoek: moeilijkheden en mogelijkheden' georganiseerd om het toenemende gebruik van multi-actor data voor het voetlicht te brengen. Bijdrage aan het symposium is bewerking van hoofdstuk 5 van F.A. Nagel, 'Cultuurdeelname in de levensloop', dissertatie Universiteit Utrecht, 2004. Een eerdere versie verscheen als: 'Participation in legitimate culture: the effects of family and school from adolescence to adulthood', The Netherlands Journal of Social Sciences. 38(2002)2(.102-120).