|
|
![Klik hier om dit item toe te voegen aan de selectie](images/unchecked.gif) |
Titel |
De aantrekkingskracht van Amsterdam : een onderzoek naar de rol van cultuur & evenementen, restaurants & uitgaan, recreatie & sport op de aantrekkingskracht van Amsterdam voor creatieve kenniswerkers |
Auteur |
J. Vork |
Plaats van uitgave |
Diemen |
Uitgever |
Hogeschool INHOLLAND, Kenniskring city marketing & leisure management |
Jaar van uitgave |
2007
|
Annotatie |
100 p. : bijl., fig., graf., tab. ; 30 cm. - Met bibliogr. 1,9 mb
|
|
Trefwoorden |
vrijetijdsbesteding, cultuurdeelname, kunstenaars, werknemers, creatieve industrie, economisch belang, Amsterdam, onderzoeksrapporten (vorm), statistieken (vorm) |
![](images/link.jpg) |
![](images/edoc_key.jpg) |
Samenvatting Amsterdam wordt op nationaal niveau vaak als voorbeeld van een creatieve stad gebruikt, maar de concurrentie neemt toe. In de dance scene en architectuur heeft Rotterdam zich een eigen positie verworven. Eindhoven trekt met de Design Academy veel talent aan, evenals Arnhem op het gebied van de mode. Internationaal is de concurrentie nog veel groter. Naast metropolen als New York, Londen en Parijs, komen steeds meer steden zoals Barcelona, Praag, Helsinki en Stockholm als creatieve steden. Maar wat doen mensen die werkzaam zijn in creatieve beroepen in hun vrije tijd in Amsterdam? Wat zijn hun behoeftes en hoe waarderen zij het huidige aanbod? En hoe zou dat aanbod beter aan kunnen sluiten op hun behoeften? Het onderzoek toont namelijk aan dat het vrijetijdsaanbod belangrijker wordt gevonden dat de woon- en werkomgeving. |
|
|
|
|