dot
Verfijn zoekresultaat
Print
Klik hier om dit item toe te voegen aan de selectie
Titel De aantrekkingskracht van Amsterdam : een onderzoek naar de rol van cultuur & evenementen, restaurants & uitgaan, recreatie & sport op de aantrekkingskracht van Amsterdam voor creatieve kenniswerkers
Auteur J. Vork
Plaats van uitgave Diemen
Uitgever Hogeschool INHOLLAND, Kenniskring city marketing & leisure management
Jaar van uitgave 2007
Annotatie 100 p. : bijl., fig., graf., tab. ; 30 cm. - Met bibliogr.
1,9 mb
Trefwoorden vrijetijdsbesteding, cultuurdeelname, kunstenaars, werknemers, creatieve industrie, economisch belang, Amsterdam, onderzoeksrapporten (vorm), statistieken (vorm)



Samenvatting
Amsterdam wordt op nationaal niveau vaak als voorbeeld van een creatieve stad gebruikt, maar de concurrentie neemt toe. In de dance scene en architectuur heeft Rotterdam zich een eigen positie verworven. Eindhoven trekt met de Design Academy veel talent aan, evenals Arnhem op het gebied van de mode. Internationaal is de concurrentie nog veel groter. Naast metropolen als New York, Londen en Parijs, komen steeds meer steden zoals Barcelona, Praag, Helsinki en Stockholm als creatieve steden. Maar wat doen mensen die werkzaam zijn in creatieve beroepen in hun vrije tijd in Amsterdam? Wat zijn hun behoeftes en hoe waarderen zij het huidige aanbod? En hoe zou dat aanbod beter aan kunnen sluiten op hun behoeften? Het onderzoek toont namelijk aan dat het vrijetijdsaanbod belangrijker wordt gevonden dat de woon- en werkomgeving.