dot
Verfijn zoekresultaat
Print
Klik hier om dit item toe te voegen aan de selectie
Titel Institutional economics and the formation of preferences : the advent of pop music
Auteur W. Dolfsma
Plaats van uitgave Cheltenham, [etc.]
Uitgever Edward Elgar
Jaar van uitgave 2004
Reeks New horizions in institutional and evolutionary economics
ISBN 1-84376-233-1
Annotatie XII, 164 p. : fig., tab. ; 24 cm. - Literatuuropgave: p. 144-156. - Met reg.
Trefwoorden economische theorieën, sociale omgeving, beoordeling, consumenten, popmuziek, jongerencultuur, onderzoeksrapporten (vorm)

Samenvatting
Preferences for specific goods, and symbolic goods in particular, are mediated through the institutional settings that both individuals and groups find themselves in. Development of a social value nexus, which indicates how institutions relate to the socio-cultural values of a society. The sudden and radical change in consumption patterns for music in the late 1950s and 1960s provides convincing evidence of the author's claim. Review by S.Frith in: Journal of cultural economics.30(2006)1(.85-89).
Exemplaarnummer
07-553 boek beschikbaar