dot
Verfijn zoekresultaat
Print
Klik hier om dit item toe te voegen aan de selectie
Titel Ontwikkeling en implementatie van het Wanita-concept
Auteur W. Oud, G. Ledoux
Plaats van uitgave Amsterdam
Uitgever SCO-Kohnstamm Instituut
Jaar van uitgave 2006
Reeks SCO-rapport ; 749
ISBN 90-6813-803-0
Annotatie IV, 92 p. : bijl. ; 24 cm. - Literatuuropgave: p. 91-92
Trefwoorden kunsteducatie op school, basisonderwijs, voortgezet onderwijs, lesmethoden, onderwijsvernieuwing, evaluatie (vorm), Nederland


Samenvatting
Ook in het kunstonderwijs worden nieuwe leervormen toegepast.Het Wanita-project betreft een proef met authentiek kunstonderwijs, bij vier scholen voor basis- en voortgezet onderwijs rond Rotterdam. Authentiek leren is leren in een sociale context, waarbij verbanden worden gelegd tussen de leefwereld en ervaringen van leerlingen en de kennis van een leervak. De onderzoeksvraag was: in hoeverre slagen de scholen in de pilot er in om de kerninnovaties van Wanita te realiseren?