|
|
![Klik hier om dit item toe te voegen aan de selectie](images/unchecked.gif) |
Titel |
Grow Up! : De paradox van creatieve netwerken en lokale betrokkenheid |
Auteur |
L. Camp |
Jaar van uitgave |
2005
|
Annotatie |
80 p. : fig. ; 30 cm. - Literatuuropgave: p. 70-72 792 kb Masterthesis Masteropleiding Media en Journalistiek, Erasmus universiteit Rotterdam, Faculteit der historische en kunstwetenschappen
|
|
Trefwoorden |
netwerken, creatieve industrie, economie, economisch belang, creativiteit, engagement, stadscultuur, scripties (vorm) |
![](images/edoc_key.jpg) |
Samenvatting Het onderzoeksthema van deze masterthesis is het netwerk van de creatieve klasse en hun lokale betrokkenheid. De aanleiding van dit onderzoek is de theorie van Richard Florida, deze theorie heeft betrekking op de creatieve klasse en de hedendaagse economie. Onze economie is de afgelopen jaren veranderd. Er heeft een transformatie plaats gevonden van een industriƫle samenleving naar een kenniseconomie of, in de woorden van Richard Florida, een creatieve economie. In deze economie speelt creativiteit een belangrijke rol. Hoewel er veel auteurs zijn geweest die over innovatie hebben geschreven en ook aandacht hebben besteed aan het economische belang van creativiteit, kwam dit onderwerp pas echt op de voorgrond door het boek 'The Rise of the Creative Class' van Richard Florida (2002). |
|
|
|
|