|
|
![Klik hier om dit item toe te voegen aan de selectie](images/unchecked.gif) |
Titel |
Decline, renewal and the city in popular music culture : beyond the Beatles |
Auteur |
S. Cohen |
Plaats van uitgave |
Aldershot, [etc.] |
Uitgever |
Ashgate |
Jaar van uitgave |
2007
|
Reeks |
Ashgate popular and folk music series |
ISBN |
978-0-7546-3243-6
|
Annotatie |
X, 252 p. : bijl. ; 24 cm. - Bibliography: p. 235-245. - Met reg.
|
|
Trefwoorden |
stadscultuur, sociale invloed, popmuziek, jongerencultuur, steden, Verenigd Koninkrijk |
Niet aanwezig in deze bibliotheek. Wel bij andere bibliotheken, zie![](images/worldcat.gif) |
Samenvatting How is popular music culture connected with the life, image and identity of a city? How, for example, did the Beatles emerge in Liverpool, how did they come to be categorized as part of Liverpool culture and identity and used to develop and promote the city? Liverpool as case study, examination of the impact of social and economic change within that city on its popular music culture and the many divers ways in which it influences city life. |
|
|
|
|