dot
Verfijn zoekresultaat
Print
Klik hier om dit item toe te voegen aan de selectie
Titel Film-induced tourism
Auteur S. Beeton
Editie repr.
Plaats van uitgave Clevedon, [etc.]
Uitgever Channel view
Jaar van uitgave 2006
Reeks Aspects of tourism ; 25
ISBN 1-84541-014-9
Annotatie VIII, 270 p. : afb., fig., tab. ; 24 cm. - Bibliography: p. : 246-264. - Met reg.
1e dr. : 2005
Trefwoorden films, toerisme, economisch belang, sociale invloed, populaire cultuur, beleving, attractieparken, marketing, onderzoeksrapporten (vorm)

Samenvatting
Tourism to places where movies and television series have been filmed is not a new phenomenon, having its roots in literary tourism. Survey of aspects of tourism to film studios as well as to film sites. The potential of film-induced tourism is explored, the effect on local communities, which is not always positive, in the case of small communities. Examples of effects on tourism, for instance the effect of the Lord of the Rings on tourism in New Zealand.
Exemplaarnummer
07-054 boek beschikbaar