|
|
![Klik hier om dit item toe te voegen aan de selectie](images/unchecked.gif) |
Titel |
Film en tijdgeest (1939-2004) : filmgenres, conjunctuur en het gevoel van de massa |
Auteur |
H. Gaus, J. Van Hoe |
Uitgever |
Academia Press, Vakgroep politieke wetenschappen Universiteit Gent |
Jaar van uitgave |
2006
|
Reeks |
Demokritos
;
2006:2 |
ISBN |
90-382-0881-2
|
Annotatie |
VI, 84 p. : tab. ; 24 cm. - Literatuuropgave: p. 83-84
|
|
Trefwoorden |
filmwetenschap, films, kunstsociologie, sociale functie, beleving, beoordeling, publiek, mega-evenementen, analyse |
Niet aanwezig in deze bibliotheek. Wel bij andere bibliotheken, zie![](images/worldcat.gif) |
Samenvatting Het succes van een film wordt mede bepaald door de gemoedstoestand van het publiek. Die 'mood' wordt op zijn beurt bepaald door een complex geheel van factoren. De analyse van blockbusters geeft een psychologisch inzicht in de evolutie van de 'mood' van het westerse filmpubliek, over een lange duur. Voorkeuren voor bepaalde filmgenres op bepaalde momenten lopen parallel met voorkeuren voor bepaalde kleuren en conjunctuurlijnen. Verslag van een onderzoek |
|
|
|
|