dot
Verfijn zoekresultaat
Print
Klik hier om dit item toe te voegen aan de selectie
Titel De leertheorie van Kolb in het museum : Dromer Denker Beslisser Doener
Auteur E. Hoogstraat, A. Vels Heijn
Plaats van uitgave Amsterdam
Uitgever Nederlandse museumvereniging
Jaar van uitgave 2006
ISBN 90-807035-4-0
Annotatie X, 86 p. : afb., bijl., fig., tab. ; 25 cm. - Literatuuropgave : p. 82-83. - Met samenv. + dvd
Trefwoorden museumeducatie, lesmethoden, pedagogiek, publiek, projecten, musea, Nederland, onderzoeksrapporten (vorm)

Samenvatting
De publicatie is een neerslag van het project Leerstijlen van Kolb dat in de periode 2003-2005 onder auspiciƫn van de Museumvereniging werd uitgevoerd. In nauwe samenwerking met vier musea - Maritiem Museum Rotterdam, Museum voor Communicatie te Den Haag, Zaans Museum te Zaandam en Zcala te Den Haag - is de praktische vertaling van de theorie van Kolb onderzocht. Kolb lanceerde zijn theorie over ervaringsleren in 1984, waarin vooral aandacht wordt besteed aan het leerproces. Bekeken of deze theorie ook bruikbaar is voor museumbezoek en museumeducatie.
Exemplaarnummer
06-267 boek beschikbaar