|
|
|
Titel |
De leertheorie van Kolb in het museum : Dromer Denker Beslisser Doener |
Auteur |
E. Hoogstraat, A. Vels Heijn |
Plaats van uitgave |
Amsterdam |
Uitgever |
Nederlandse museumvereniging |
Jaar van uitgave |
2006
|
ISBN |
90-807035-4-0
|
Annotatie |
X, 86 p. : afb., bijl., fig., tab. ; 25 cm. - Literatuuropgave : p. 82-83. - Met samenv. + dvd
|
|
Trefwoorden |
museumeducatie, lesmethoden, pedagogiek, publiek, projecten, musea, Nederland, onderzoeksrapporten (vorm) |
Samenvatting De publicatie is een neerslag van het project Leerstijlen van Kolb dat in de periode 2003-2005 onder auspiciƫn van de Museumvereniging werd uitgevoerd. In nauwe samenwerking met vier musea - Maritiem Museum Rotterdam, Museum voor Communicatie te Den Haag, Zaans Museum te Zaandam en Zcala te Den Haag - is de praktische vertaling van de theorie van Kolb onderzocht. Kolb lanceerde zijn theorie over ervaringsleren in 1984, waarin vooral aandacht wordt besteed aan het leerproces. Bekeken of deze theorie ook bruikbaar is voor museumbezoek en museumeducatie. |
|
|
|
|
|