|
|
![Klik hier om dit item toe te voegen aan de selectie](images/unchecked.gif) |
Titel |
Cinephilia : movies, love and memory |
Auteur |
M. de Valck, M. Hagener |
Plaats van uitgave |
Amsterdam |
Uitgever |
Amsterdam University press |
Jaar van uitgave |
2005
|
Reeks |
Film culture in transition |
ISBN |
90-5356-768-2
|
Annotatie |
236 p. ; 24 cm. - Met lit. opg. - Met reg.
|
|
Trefwoorden |
publiek, films, sociologie, fans, onderzoeksrapporten (vorm) |
Niet aanwezig in deze bibliotheek. Wel bij andere bibliotheken, zie![](images/worldcat.gif) |
Samenvatting New periods, practices and definitions of what it means to love the cinema. Beyond the individualist immersion in film, typical of the cinephilia as was popular from the 1950s to the 1970s, a new type of cinephilia has emerged since the 1980s. The film fans of today embrace and use new techonology, are collectors and traders, consumers and producers. |
|
|
|
|