|
|
|
Titel |
Marktverkenning televisieproducenten |
Auteur |
A. Leurdijk, ... [et al.] |
Plaats van uitgave |
Delft |
Uitgever |
TNO |
Jaar van uitgave |
2004
|
Reeks |
TNO-rapport
;
STB-04-22 |
Annotatie |
63 p. : bijl., tab. ; 30 cm. - Met lit. opg. - Met samenv.
|
|
Trefwoorden |
televisieprogramma's, productie, commerciƫle organisaties, publieke omroep, markt, economie, Nederland, onderzoeksrapporten (vorm) |
|
Samenvatting Inventarisatie van de ontwikkelingen op de markt van televisieproducenten. De Europese regelgeving bepaalt dat omroepen ten minste 10 procent van hun zendtijd of budget moeten uitbesteden aan onafhankelijke producenten. In Nederland is het percentage bepaald of 25 procent. Doelstelling is het realiseren van een onafhankelijke audivisuele industrie en het bevorderen van innovatie en diversiteit in de programmaproductie. De marktstructuur en marktverhoudingen zijn hiervoor onderzocht. Ook wordt er een kort overzicht gegeven van afzonderlijke producenten, zoals Endemol, IdtV, Palm Plus, Eyworks, 625 TV Produkties, Dirk-Jan Bijker Produkties en Fatusch Productions. |
|
|
|
|