dot
Verfijn zoekresultaat
Print
Klik hier om dit item toe te voegen aan de selectie
Titel Marktverkenning televisieproducenten
Auteur A. Leurdijk, ... [et al.]
Plaats van uitgave Delft
Uitgever TNO
Jaar van uitgave 2004
Reeks TNO-rapport ; STB-04-22
Annotatie 63 p. : bijl., tab. ; 30 cm. - Met lit. opg. - Met samenv.
Trefwoorden televisieprogramma's, productie, commerciƫle organisaties, publieke omroep, markt, economie, Nederland, onderzoeksrapporten (vorm)


Samenvatting
Inventarisatie van de ontwikkelingen op de markt van televisieproducenten. De Europese regelgeving bepaalt dat omroepen ten minste 10 procent van hun zendtijd of budget moeten uitbesteden aan onafhankelijke producenten. In Nederland is het percentage bepaald of 25 procent. Doelstelling is het realiseren van een onafhankelijke audivisuele industrie en het bevorderen van innovatie en diversiteit in de programmaproductie. De marktstructuur en marktverhoudingen zijn hiervoor onderzocht. Ook wordt er een kort overzicht gegeven van afzonderlijke producenten, zoals Endemol, IdtV, Palm Plus, Eyworks, 625 TV Produkties, Dirk-Jan Bijker Produkties en Fatusch Productions.