dot
Verfijn zoekresultaat
Print
Klik hier om dit item toe te voegen aan de selectie
Titel Home cinema in Nederland : een onderzoek naar het verleden, het heden en de toekomst van de Nederlandse videomarkt
Auteur S. Visser
Plaats van uitgave Montfoort
Jaar van uitgave 2005
Annotatie 113 p. : bijl., fig., tab. ; 30 cm. - Literatuuropgave: p. 107-112. - Met samenv.
Doctoraalscriptie Universiteit Utrecht, Faculteit letteren, Theater,- film- en televisiewetenschap, Specialisatie Kunstbeleid en -management
Trefwoorden videokunst, films, audiovisuele apparatuur, digitalisering, distributie, markt, kijk- en luistergedrag, reproductie, vrijetijdsbesteding, consumenten, Nederland, toekomstvisies, scripties (vorm)


Samenvatting
De Nederlandse videomarkt bevindt zich in ene belangrijke overgangsfase van fysieke dragers als vhs en dvd naar non-fysieke distributie via internet. Onderzoeksvraag luidt: Hoe heeft de videomarkt zich in Nederland ontwikkeld en hoe zal deze markt zich in de toekomst ontwikkelen? Vraag en aanbod worden bestudeerd met behulp van wetenschappelijke theorieën. Vervolgens wordt het verleden van de videomarkt en de actuele situatie in kaart gebracht. Hieruit volgen ook de toekomstige kansen en bedreigingen voor de markt. het empirisch onderzoek naar de toekomst van de videomarkt is gebaseerd op diepte-interviews .