|
|
![Klik hier om dit item toe te voegen aan de selectie](images/unchecked.gif) |
Titel |
The economics of copying and counterfeiting |
Auteur |
G. Mossetto, M. Vecco |
Corporatieve auteur |
International center for art economics, University Ca' Foscari of Venice |
Plaats van uitgave |
Milaan |
Uitgever |
FrancoAngeli |
Jaar van uitgave |
2004
|
Reeks |
The Economics and management of art and culture - ICARE |
ISBN |
88-464-6042-1
|
Annotatie |
256 p. : fig., tab. ; 23 cm. - Met lit. opg.
|
|
Trefwoorden |
auteursrechtdelicten, cultuurgoederen, markt, prijsbeleid, economische aspecten, geschiedenis (vorm), congresverslagen (vorm) |
Samenvatting A cultural history of copies and forgery can be seen as a part of the history of taste. It enables us to perceive the evolution of the copy and forgery market along with that of the artistic market as a whole. Focus on four different aspects: theory and history, market and pricing, law enforcement and market regulation. |
|
|
|
|
|