|
|
![Klik hier om dit item toe te voegen aan de selectie](images/unchecked.gif) |
Titel |
De zingende stad : sociale en culturele effecten van een kunstproject |
Auteur |
S.J. Trienekens, L. van Miltenburg |
Plaats van uitgave |
Amsterdam |
Uitgever |
Hogeschool van Amsterdam, Maatschappij en recht |
Jaar van uitgave |
2009
|
Annotatie |
82 p. : afb., bijl., tab. ; 21 cm. - Literatuuropgave: p. 73-74 Praktijk- en onderzoekscentrum De Karthuizer, Lectoraat burgerschap en culturele dynamiek In opdracht van Yo! Opera
|
|
Trefwoorden |
muziekeducatie, basisonderwijs, projecten, lesmethoden, media-educatie, samenwerking, evaluatie (vorm), Nederland, onderzoeksrapporten (vorm) |
Samenvatting De Zingende Stad is een lespakket voor groep 5, 6, 7 en 8 van het basisonderwijs. Het is een cultuureducatieve lessenserie die muziekonderwijs combineert met nieuwe media en de directe omgeving van kinderen. Het project maakt kinderen en leerkrachten bewust van hun stem als persoonlijk uitdrukkingsmiddel en stimuleert ze tot zingen. De leerlingen gebruiken mobiele telefoons, uitgerust met internet en gps, om samen spellen te maken, te spelen en achteraf te bekijken. De leeromgeving is niet alleen de klas, maar ook de wijk rondom de school. De kinderen leren 'locatiegebaseerd': ze brengen letterlijk hun omgeving vocaal in kaart. Het project wordt uitgevoerd door Yo! Opera samen met Waag Society en de Rietendakschool. Evaluatie van de resultaten van het project. |
|
|
|
|
|