dot
Verfijn zoekresultaat
Print
Klik hier om dit item toe te voegen aan de selectie
Titel Cultural industries and the production of culture
Auteur D. Power, A.J. Scott
Plaats van uitgave London, (etc.)
Uitgever Routledge
Jaar van uitgave 2004
Reeks Routledge studies in international business and the world economy ; 33
ISBN 0-415-33101-3
Annotatie XII, 268 p. : afb., fig., tab. ; 24 cm. - Met lit. opg. - Met reg.
Trefwoorden creatieve industrie, media-industrie, muziekindustrie, vormgeving, arbeidsmarkt, internet, globalisering, Verenigd Koninkrijk, Rusland, Australiƫ, Duitsland, Zweden, Japan, essays (vorm)

Samenvatting
Essays about different aspects of cultural industries: regionalization of the production of culture in South East England; developing cultural industries in St. Petersburg; internet, e-commerce and its impact on cultural industries; creativity, fashion and market behavior; the designer in the city; creative resources of the Japanese video game industry; making a living in London's small-scale creative sector; clustering processes, as the Leipzig media industry. Peripheral regions and global markets: miniature painting in India, music industry in Stockholm and Jamaica, indigenous popular music in Australia.
Exemplaarnummer
04-724 boek beschikbaar