dot
Verfijn zoekresultaat
Print
Klik hier om dit item toe te voegen aan de selectie
Titel Muze of amuse : een onderzoek naar hoe de beleveniseconomie terugkomt in het marketingbeleid van de Nederlandse musea
Auteur S. Pennings
Plaats van uitgave Rotterdam
Jaar van uitgave 2004
Annotatie II, 128 p. : bijl., fig., tab. ; 30 cm. - Literatuuropgave: p. 115-119
Doctoraalscriptie Erasmus universiteit Rotterdam, Kunst- en cultuurwetenschappen
Trefwoorden musea, beeldende kunst, openluchtmusea, museummanagement, marketing, beleving, Nederland, scripties (vorm)


Samenvatting
Onderzoek naar de beleveniseconomie bij openluchtmusea en musea voor beeldende kunst. Aan bod komen : museummarketing; beleveniseconomie; het verband tussen belevenismarketing en musea; praktijkonderzoek van zeven kunstmusea en zeven openluchtmusea en tot slot conclusies en aanbevelingen. Zowel uit literatuuronderzoek als praktijkonderzoek blijkt dat openluchtmusea meer bezig zijn met belevenismarketing dan kunstmusea.