|
|
![Klik hier om dit item toe te voegen aan de selectie](images/unchecked.gif) |
Titel |
Muze of amuse : een onderzoek naar hoe de beleveniseconomie terugkomt in het marketingbeleid van de Nederlandse musea |
Auteur |
S. Pennings |
Plaats van uitgave |
Rotterdam |
Jaar van uitgave |
2004
|
Annotatie |
II, 128 p. : bijl., fig., tab. ; 30 cm. - Literatuuropgave: p. 115-119 Doctoraalscriptie Erasmus universiteit Rotterdam, Kunst- en cultuurwetenschappen
|
|
Trefwoorden |
musea, beeldende kunst, openluchtmusea, museummanagement, marketing, beleving, Nederland, scripties (vorm) |
![](images/edoc_key.jpg) |
Samenvatting Onderzoek naar de beleveniseconomie bij openluchtmusea en musea voor beeldende kunst. Aan bod komen : museummarketing; beleveniseconomie; het verband tussen belevenismarketing en musea; praktijkonderzoek van zeven kunstmusea en zeven openluchtmusea en tot slot conclusies en aanbevelingen. Zowel uit literatuuronderzoek als praktijkonderzoek blijkt dat openluchtmusea meer bezig zijn met belevenismarketing dan kunstmusea. |
|
|
|
|