Introductie
Zoeken
Resultaten
Details
Selectie
Zoekhistorie
Zoekprofielen
Verfijn zoekresultaat
Print
Record
1
van
1
Titel
Theorie in praktijk : een virtuele toekomst? : een vergelijking tussen de hedendaagse paradigmata in conceptuele esthetiek en onderwijskunde en de betekenis daarvan voor kunsteducatie
Auteur
F. Geerts
Plaats van uitgave
Utrecht
Jaar van uitgave
2002
Annotatie
123 p. ; 30 cm. - Literatuuropgave: p.121-123
Doctoraalscriptie Universiteit Utrecht, Faculteit theater- , film- en televisiekunde
Trefwoorden
pedagogiek
,
esthetica
,
kunsteducatie
,
kunsteducatie op school
,
basisonderwijs
,
lesmethoden
,
geschiedenis (vorm)
,
scripties (vorm)
Samenvatting
Kunsteducatie wordt theoretisch benaderd vanuit de conceptuele esthetiek en de onderwijskunde: beide gebieden zijn belangrijk voor de kunsteducatie binnen het basisonderwijs. Paradigmaveranderingen sinds de Verlichting worden onderzocht om de recente situatie van de kunsteducatie en de invloed van het postmoderne denken te kenschetsen. Ook het Wanita-model wordt erbij betrokken.