|
|
![Klik hier om dit item toe te voegen aan de selectie](images/unchecked.gif) |
Titel |
Beeld in beweging : media-educatie ; theorie en praktijk, de ontwikkeling van media-educatie in de vernieuwde Tweede fase van het voortgezet onderwijs in het vak CKV en andere mogelijkheden |
Auteur |
F. Vonk |
Plaats van uitgave |
Utrecht |
Jaar van uitgave |
1999
|
Annotatie |
II, 75 p. : afb., bijl., fig. ; 30 cm. - Met lit. opg. Doctoraalscriptie Universiteit Utrecht, Algemene letteren, specialisatie cultuureducatie
|
|
Trefwoorden |
media-educatie, culturele en kunstzinnige vorming (leervak), leerplannen, vwo, Nederland, Duitsland, Verenigd Koninkrijk, scripties (vorm) |
![](images/edoc_key.jpg) |
Samenvatting In hoeverre kunnen de verschillende opvattingen over media-educatie een bijdrage leveren aan de ontwikkeling van film- en televisie-educatie in de Tweede Fase van het VWO? Overzicht van de esthetische benadering in Engeland en Nederland en de sociologische benadering in Duitsland. Ook wordt aandacht besteed aan de veranderingen in het onderwijssysteem, de theorie en praktijk van film- en televisie-educatie en een praktijkgericht lesmodel. |
|
|
|
|