|
|
![Klik hier om dit item toe te voegen aan de selectie](images/unchecked.gif) |
Titel |
Perspectieven op 'buitenschoolse cultuureducatie' : naar een nieuwe samenhang |
Auteur |
G. Drion |
Tijdschrifttitel |
In: Cultuur + educatie. 21(2023)64(.71-88) |
|
Trefwoorden |
cultuurbeleid, kunst, kunsteducatie, kunsteducatie buiten school, sociale vraagstukken, Nederland, tijdschriftartikelen (vorm) |
![](images/link.jpg) |
![](images/edoc_key.jpg) |
Samenvatting In dit essay laat Geert Drion zien dat achter het ogenschijnlijk heldere begrip buitenschoolse cultuureducatie vele invullingen, doelen en definities schuilgaan. Wil cultuureducatie in de toekomst krachtiger worden, zo bepleit hij, dan is het nodig om te zoeken naar een nieuwe ordening en los te komen van beladen, strategische tegenstellingen als educatie-participatie en markt-overheid. De verschillende perspectieven op cultuureducatie zijn dan onder een nieuwe noemer te brengen. |
|
|
|
|