dot
Verfijn zoekresultaat
Print
Klik hier om dit item toe te voegen aan de selectie
Titel Hedendaags dansonderwijs
Auteur N. Gordon, C. D'Haese
Tijdschrifttitel In:  Forum+. 26(2019)(Herfst.)
Trefwoorden dans, danseducatie, tijdschriftartikelen (vorm)



Samenvatting
Dansonderwijs staat vandaag de dag voor vele uitdagingen. Zowel onze samenleving als het veld van de hedendaagse dans zijn de voorbije jaren zodanig veranderd dat dansdocenten zich genoodzaakt zien om traditionele onderwijsmethoden kritisch onder de loep te nemen. Op basis van hun tweejarig onderzoeksproject ‘The Role of Vocabulary in Contemporary Dance’ identificeren Natalie Gordon en Caroline D’Haese in dit artikel enkele van de meest prangende hiaten en ambities in de huidige danseducatie. Vanuit hun praktijkgerichte expertise formuleren ze een constructief voorstel voor het hedendaagse dansonderwijs.

Dance education faces many challenges today. Both our society and the field of contemporary dance have changed to such an extent that dance educators are required to critically rethink traditional teaching methodologies. Based on their two-year research project ‘The Role of Vocabulary in Contemporary Dance’, Natalie Gordon and Caroline D’Haese identify in this article some of the most pressing gaps and goals in contemporary dance education. Their practice-based expertise leads them to formulate a constructive proposal for reconfiguring dance education today.