dot
Verfijn zoekresultaat
Print
Klik hier om dit item toe te voegen aan de selectie
Titel Inspiratie kun je meten : impact van de culturele sector
Auteur M. Vermeulen, J. Scheidsbach
Tijdschrifttitel In:  P+. 17(2019)week18(.2-5)
Trefwoorden culturele organisaties, maatschappelijk belang, kunst, cultuur, beoordeling, beleving, Nederland, tijdschriftartikelen (vorm)


Samenvatting
Hoe beleefden de bezoekers een culturele uiting? Waren ze onder de indruk? Voelden ze zich gelukkig? Leverde de tentoonstelling of voorstelling inspiratie op? Voor hoe lang? Gingen mensen na een bezoek anders met elkaar om? Auteurs, verbonden aan het Impact Centre Erasmus dat culturele organisaties helpt bij het meten van beleving, inspiratie en gedragsverandering na deelname aan culturele activiteiten, betogen dat meten niet alleen nuttig is voor verantwoording. "Het is juist een instrument dat verder kan helpen omdat de leeropbrengsten het mogelijk maken strategisch te sturen op beoogde resultaten. Hiermee kunnen culturele organisaties hun positie versterken." Met praktijkvoorbeelden als het Van Gogh Museum en Braenworks Academy.