dot
Verfijn zoekresultaat
Print
Klik hier om dit item toe te voegen aan de selectie
Titel Ook online stokt de boekverkoop ; ‘crisis, hoezo crisis?’
Auteur J. van Velzen
Tijdschrifttitel In:  Trouw. 24-6-2011
Annotatie 2 p.
Trefwoorden inkomsten, nieuwe media, boekhandels, publiek, uitgeverijen, lezen, internet, boeken, arbeidsmarkt, uitgeverijen, sociale media, marketing, crisis, economische aspecten, Nederland, krantenartikelen (vorm)


Samenvatting
Het gaat bergafwaarts met de boekenbranche. De verkoopcijfers tonen een dalende trend; ook de Boekenweek kon daar geen verandering in brengen. Is het tij nog te keren? En waar ligt het toch aan? ‘We besteden onze vrije tijd anders. In 2010 werd voor 619,5 miljoen euro aan boeken verkocht, waar dat twee jaar eerder nog 642 miljoen euro was. Dit jaar lijkt die dalende trend zich te versterken: in de eerste 18 weken van 2011 moesten de eigenaren van boekwinkels een daling van ruim 4 procent op de balans noteren. De enige vrolijke noten zijn de jeugdboekenverkoop welke steeg in 2009 met 14 procent en vorig jaar weer met 2 procent en de luisterboeken die groeiden in 2010 met liefst 20 procent.