|
|
![Klik hier om dit item toe te voegen aan de selectie](images/unchecked.gif) |
Titel |
Inrichten met Simone & Dick : Scheepvaartmuseum gaat doelgroepdenken |
Auteur |
K. Knols |
Tijdschrifttitel |
In: de Volkskrant. 24-5-2011 |
Annotatie |
2 p.
|
|
Trefwoorden |
musea, maritiem erfgoed, museumgebouwen, renovatie, tentoonstellingsinrichting, publiek, Amsterdam, krantenartikelen (vorm) |
|
Samenvatting Als in oktober 2011, na een verbouwing van ruim vier jaar, het Scheepvaartmuseum in Amsterdam heropent, is het tentoonstellingsconcept totaal vernieuwd. Onderzoek van het bureau Motivaction wees uit dat de collectie meer zal aanspreken door verhalende tentoonstellingen te maken. Daarnaast maakte Motivaction klantprofielen op basis van Mentality van Motivaction, het waarden- en leefstijlonderzoek waarmee het bureau Nederland in 1997 indeelde in acht milieus. Om het werkbaar te houden, werden die voor Het Scheepvaartmuseum tot drie clusters teruggebracht, die terugkomen in de archetypes (persona's in marketingjargon) Simone, Dick en Micky. |
|
|
|
|