dot
Verfijn zoekresultaat
Print
Klik hier om dit item toe te voegen aan de selectie
Titel Arts Holland 3.0 : nieuwe media voor een nieuw internationaal publiek
Auteur M. Gerené
Tijdschrifttitel In:  MMNieuws. 12(2010)6(.32-33)
Trefwoorden cultuurtoerisme, publiekswerving, marketing, samenwerking, culturele accommodaties, culturele organisaties, Nederland, tijdschriftartikelen (vorm)

Samenvatting
Nederland wordt jaarlijks bezocht door miljoenen buitenlandse bezoekers. Daarmee vormen zij een belangrijke factor voor de economie. De concurrentie om de internationale bezoeker is echter groot. Daarom is het van belang hoe Nederland zich in het buitenland positioneert en profileert. Nederland heeft een kwalitatief hoogstaand cultuuraanbod, dat in zijn volle breedte nauwelijks wordt ingezet of gebruikt in de internationale marketing. Het project Arts Holland 3.0 is een samenwerkingsverband tussen het Nederlands Bureau Toerisme en Congressen, Nederlands Uitburo en Waag Society, in het kader van het programma Pieken in de Delta. Arts Holland gaat niet alleen musea, maar ook het aanbod in de Randstad op het gebied van ondermeer podiumkunsten, festivals, architectuur, design en fashion voor een internationaal publiek ontsluiten.