Introductie
Zoeken
Resultaten
Details
Selectie
Zoekhistorie
Zoekprofielen
Verfijn zoekresultaat
Print
Record
1
van
1
Titel
Sponsors zoeken in crisistijd
Auteur
A. Klamer
,
C. de Wit
,
P. Teule
Tijdschrifttitel
In:
Boekman
. 22(2010)83(zomer.36-41)
Trefwoorden
festivals
,
podiumkunsten
,
sponsoring
,
fondsenwerving
,
cultureel ondernemerschap
,
crisis
,
Nederland
,
tijdschriftartikelen (vorm)
Samenvatting
Festivals trekken sterk de aandacht. Ze zijn daarom aantrekkelijk voor sponsors om hun naamsbekendheid te vergroten. Maar door de economische crisis lijken geldschieters zich steeds vaker terug te trekken. Hoe kunnen festivals hier creatief mee omgaan? De cultureel ondernemer heeft het vermogen anderen te overtuigen mee te doen. Het kan lonen om flink te investeren als advertenties van concurrenten afnemen. Het ‘resultaatgericht sponsoren’ is in opkomst.