|
|
|
Titel |
Wo sind denn die Superhits? Wo sind sie geblieben? : de generatie overstijgende muzieknummers waren symbool voor een tijdperk. Maar ze zijn er niet meer door al dat geremix ; Popmuziek beleeft juist zijn doldwaze dagen : er zijn én megahits die vrijwel iedereen kent én er bestaat voor elke muziekstijl een online fangemeenschap |
Auteur |
Th. de Jong, H. Carvalho |
Tijdschrifttitel |
In: NRC Handelsblad. 25-5-2010; 3-6-2010 |
|
Trefwoorden |
muziek, subculturen, beoordeling, muzieksociologie, internet, publiek, krantenartikelen (vorm) |
|
Samenvatting Onze muziekcultuur is sterk gefragmenteerd. Iedereen luistert naar zijn eigen muziek. Er zijn geen superhits meer die iedereen kent. Dat is een gevolg van het gebrek aan nieuwe subculturen, betoogt de auteur. In de twintigste eeuw kwamen de meeste nieuwe muziekstijlen voort uit subculturen, met elk zijn eigen evergreens. Op 3 juni reageert Hester Cavalho in NRC Handelsblad door te wijzen op de toegevoegde waarde van internet. |
|
|
|
|