dot
Verfijn zoekresultaat
Print
Klik hier om dit item toe te voegen aan de selectie
Titel Creatief MKB'ers ondernemen niet
Auteur E. Uitenbogaard
Tijdschrifttitel In:  MMNieuws. 11(2009)5(.26)
Trefwoorden cultureel ondernemerschap, midden- en kleinbedrijf, creatieve industrie, vernieuwing, Nederland, tijdschriftartikelen (vorm)

Samenvatting
Ondernemen vraagt om vernieuwing, maar creatief MKB'ers zijn daar niet goed in. Voor vernieuwing moet je weten waar je staat en wat je opties zijn. Dat vraagt om bezinning, onderzoek en experiment. Creatief ondernemers laten op grote schaal na om onderzoek te doen naar bijvoorbeeld nieuwe werkwijzen, nieuwe financieringsmogelijkheden of het matchen met andere branches. Wie goed naar de resultaten kijkt van het onlangs gepubliceerde onderzoek '4i-Primo' (aanwezig in de bibliotheek) en de strategische opties voor het creatief MKB (C-MKB), ziet een kluwen van netwerken, maar van innovatief ondernemerschap in de creatieve sector is vrijwel geen spoor te vinden. Wat is er aan de hand? Buzzing zonder business?