|
|
![Klik hier om dit item toe te voegen aan de selectie](images/unchecked.gif) |
Titel |
De hype voorbij, nu de praktijk |
Auteur |
I. Koppejan |
Tijdschrifttitel |
In: MMNieuws. 10(2008)9/10(.15-16) |
|
Trefwoorden |
publiek, publiekswerving, promotie, musea, museumcollecties, cultureel erfgoed, digitalisering, netwerken, internet, tijdschriftartikelen (vorm) |
Samenvatting Nieuwe internettechnologieën komen en gaan. Dat is boeiend, maar vooral lastig, want van tevoren is moeilijk in te schatten welke toepassingen het overleven en welke niet. Nu sociale netwerken op internet (de zogenaamde Web 2.0 toepassingen) als FlickR, Hyves, YouTube zichzelf grotendeels bewezen hebben, is er steeds meer behoefte aan de praktische toepassingen voor musea en andere erfgoedinstellingen op dit gebied. Het is interessant om bijvoorbeeld sociale netwerken in te zetten, maar hoe voorkom je dat het losse flodders worden? Hoe zorg je voor een goede strategie, zodat bestaande en nieuwe activiteiten elkaar versterken? Wat kunnen we leren van de huidige organisaties die met deze toepassingen aan de slag zijn gegaan? Wat hebben zij geleerd? |
|
|
|
|