|
|
|
Titel |
Investeren in sociale netwerken : If you love something, set it free |
Auteur |
E. Stronks |
Tijdschrifttitel |
In: MMNieuws. 10(2008)9/10(.14) |
|
Trefwoorden |
publiek, publiekswerving, promotie, musea, museumcollecties, digitalisering, internet, sociale media, congresverslagen (vorm), tijdschriftartikelen (vorm) |
Samenvatting Het museum op Hyves, twitteren met je publiek of zelfs je hele hebben en houden online gooien: Kom Je Ook? bood een uitdagende dag over de zin en onzin van web 2.0 en social media. Mediamatic organiseerde deze bijeenkomst op 14 november j.l. voor de kunst-, cultuur- en erfgoedsector met een duidelijke agenda: het nieuwe web is niets om bang voor te zijn. Een vraag was: komen mensen nog wel naar het museum als alles online te zien is? De ervaring van het Brooklyn Museum in New York is positief: mensen kunnen reageren en raken meer bij het museum betrokken, en om het publiek gaat het uiteindelijk, dus zoveel mogelijk communicatie en interactie is alleen maar gunstig voor het museum. |
|
|
|
|