dot
Verfijn zoekresultaat
Print
Klik hier om dit item toe te voegen aan de selectie
Titel Investeren in sociale netwerken : If you love something, set it free
Auteur E. Stronks
Tijdschrifttitel In:  MMNieuws. 10(2008)9/10(.14)
Trefwoorden publiek, publiekswerving, promotie, musea, museumcollecties, digitalisering, internet, sociale media, congresverslagen (vorm), tijdschriftartikelen (vorm)

Samenvatting
Het museum op Hyves, twitteren met je publiek of zelfs je hele hebben en houden online gooien: Kom Je Ook? bood een uitdagende dag over de zin en onzin van web 2.0 en social media. Mediamatic organiseerde deze bijeenkomst op 14 november j.l. voor de kunst-, cultuur- en erfgoedsector met een duidelijke agenda: het nieuwe web is niets om bang voor te zijn. Een vraag was: komen mensen nog wel naar het museum als alles online te zien is? De ervaring van het Brooklyn Museum in New York is positief: mensen kunnen reageren en raken meer bij het museum betrokken, en om het publiek gaat het uiteindelijk, dus zoveel mogelijk communicatie en interactie is alleen maar gunstig voor het museum.