dot
Verfijn zoekresultaat
Print
Klik hier om dit item toe te voegen aan de selectie
Titel Creativiteit in gradaties
Auteur D. Jacobs, M. B. Moens, S. Westerman
Tijdschrifttitel In:  Economisch statistische berichten. 93(2008)4530(7 mrt.151-153)
Trefwoorden creatieve industrie, creativiteit, beroepen, arbeidsmarkt, indicatoren, economie, concurrentie, Nederland, tijdschriftartikelen (vorm)

Samenvatting
Aandacht voor Florida's begrip van de creatieve klasse en de kwantificering daarvan. Die wordt vergeleken met enkele Nederlandse benaderingen waarin personen of creatief zijn of niet. Daartegenover hanteert het artikel een meer nuancerende, fuzzy benadering waarmee het creatieve gehalte van de Nederlandse economie berekent. De gemiddelde creativiteitsscore voor de Nederlandse voor de periode 2004-2006 blijkt 14,7 te zijn. Deze score laat zien dat creativiteit belangrijk is voor de concurrentiekracht van de economie.
Exemplaarnummer
M08-326 boek beschikbaar