|
|
![Klik hier om dit item toe te voegen aan de selectie](images/unchecked.gif) |
Titel |
Cultuurdeelname en opleiding : een analyse van statusgroepeffecten met diagonale referentiemodellen |
Auteur |
N.D. de Graaf, H.B.G. Ganzeboom |
Tijdschrifttitel |
In: Mens en maatschappij. 65(1990)3(aug.219-244) |
|
Trefwoorden |
onderzoeksrapporten (vorm), tijdschriftartikelen (vorm), Nederland, sociologie, sociale status, opvoeding en onderwijs, cultuurdeelname, beoordeling |
![](images/edoc_key.jpg) |
Samenvatting De scherpe sociale ongelijkheid in cultuurdeelname wordt verklaard vanuit de statustheorie, waarbij ervan uitgegaan wordt dat cultuurparticipatie een geschikt attribuut is om een sociale positie met een hoog maatschappelijk aanzien te bevestigen of zelfs te verwerven. Probleemstelling: volgens welk patroon en welke sterkte beïnvloeden opleidingen van respondenten, hun partners en hun ouders de cultuurdeelname van de primaire respondent? |
|
|
|
|