|
|
|
Titel |
Je moet kunnen delen om te vermenigvuldigen : podiumkunstmarketing in een digitaal tijdperk |
Auteur |
W. Wijgers |
Tijdschrifttitel |
In: Boekman. 20(2008)75(zomer.41-46) |
|
Trefwoorden |
vrijetijdsbesteding, publiek, mediagebruik, podiumkunsten, voorstellingen, internet, marketing, commercialisering, concurrentie, Nederland, tijdschriftartikelen (vorm) |
Samenvatting In onze postindustriële informatiemaatschappij moeten podiumvoorstellingen concurreren met talloze andere manieren om de alsmaar slinkende vrije tijd (ont)spannend door te brengen. Digitale media spelen daarbij een steeds belangrijker rol. Benut de Nederlandse podiumkunstsector internet voldoende om in de evoked set van de 'culturele omnivoor' terecht te komen, het huidige profiel van bezoekers van kunst- en cultuuruitingen? Er zijn veel dingen veranderd op het terrein van de podiumkunsten. Het publieke domein is privaat geworden - en andersom. We moeten af van het denken in doelgroepen. De soevereine consument trekt zijn plan, loopt over naar de commercie. De digitale televisie, met z'n themakanalen, rukt op. |
|
|
|
|