|
|
|
Titel |
Erfgoed en digitalisering : winst voor instellingen en publiek |
Auteur |
I. Koppejan |
Tijdschrifttitel |
In: MMNieuws. 10(2008)3(.10-11) |
|
Trefwoorden |
cultureel erfgoed, culturele organisaties, publiek, digitalisering, mediagebruik, nieuwe media, netwerken, lezen, vernieuwing, Nederland, tijdschriftartikelen (vorm) |
Samenvatting In de hedendaagse netwerksamenleving draait het niet meer om webpagina's, maar om mensen. We onderhouden onze persoonlijke contacten en werkrelaties digitaal. Deze technologische en maatschappelijke ontwikkelingen bieden kansen voor archieven, musea en andere cultuurinstellingen die het cultureel erfgoed beheren. Zappend en surfend zijn wij namelijk met z'n allen op zoek naar interessante 'content': naar informatie, naar artikelen, nieuws, foto's, beelden, meningen of verhalen. Verschillende erfgoedbeherende organisaties springen hierop in door op een nieuwe of betere manier digitaal aanbod te creëren en te ontsluiten: kortom te innoveren. |
|
|
|
|