|
|
![Klik hier om dit item toe te voegen aan de selectie](images/unchecked.gif) |
Titel |
Understanding the value of a European Video Games Society |
Corporatieve auteur |
ECORYS, KEA European Affairs |
Plaats van uitgave |
Luxembourg |
Uitgever |
Publications Office of the European Union |
Jaar van uitgave |
2023
|
ISBN |
978-92-68-04965-5
|
Annotatie |
228 p.
|
|
Trefwoorden |
games, maatschappelijk belang, cultuurdeelname, sociale functie, economisch belang, arbeidsmarkt, creatieve industrie, vergelijkend onderzoek (vorm), statistieken (vorm), Europa |
![](images/link.jpg) |
Samenvatting In dit rapport worden de economische, culturele en sociale aspecten, de werkgelegenheid en de regelgeving van videogames worden geanalyseerd. Enkele bevindingen: In 2022 genereerde de videogamesindustrie binnen de EU27 maar liefst €23,48 miljard aan omzet. Dit benadrukt de aanzienlijke economische impact van de sector op Europees niveau. Meer dan de helft van de Europese bevolking speelt regelmatig videogames, wat aantoont dat gaming een geliefde vorm van vermaak is in heel Europa. De videogamesector biedt werk aan ongeveer 74.000 mensen verspreid over 5.000 game-ontwikkelings- en publishingstudio's. Toch wordt de sector geconfronteerd met uitdagingen zoals financiële hiaten en moeilijkheden bij het aantrekken van talent met de benodigde vaardigheden. Het rapport presenteert negen cruciale aanbevelingen om de videogamesector in Europa te laten floreren.
Initiated by the European Parliament, the project was commissioned by DG CNECT and undertaken by Ecorys and KEA. It aims to provide a comprehensive overview of the industry, unravelling its economic, employment, regulatory, cultural, and social dimensions. |
|
|
|
|