dot
Verfijn zoekresultaat
Print
Klik hier om dit item toe te voegen aan de selectie
Titel Het cultuurbeleid en de toekomst van het culturele ondernemerschap
Auteur M. Geradts-Pinckaers, F.J.P.M. Hoefnagel
Tijdschrifttitel In:  Beleid en maatschappij. 30(2003)1(mrt.30-41)
Trefwoorden cultuurbeleid, kunstbeleid, cultureel ondernemerschap, economie, markt, informatie- en communicatietechnologie, bestuursorganen, Nederland, tijdschriftartikelen (vorm)

Samenvatting
De globale eindverantwoordelijkheid van de overheid voor de cultuur heeft ook voor de verdere toekomst een zekere bestendigheid. Het traditionele beleid is echter onvoldoende in staat in te spelen op belangrijke maatschappelijke omgevingsontwikkelingen als veranderingen in de markteconomie, de internationalisering en het toenemend belang van informatie- en communicatietechnologie. Hetzelfde geldt voor nieuwe, algemeen bestuurlijke ontwikkelingen binnen de overheid op punten als verantwoordelijkheidstoedeling, rechtmatigheid en doeltreffendheid. In dit artikel wordt bekeken hoe opkomende ideeën van cultureel ondernemerschap deze kwetsbaarheden kunnen wegnemen.
Exemplaarnummer
M04-155 boek beschikbaar