dot
Verfijn zoekresultaat
Print
Klik hier om dit item toe te voegen aan de selectie
Titel De dj draait zijn eigen plaatjes niet meer : diskjockeys zijn in commerciëler radiolandschap 'personality's' geworden
Auteur M. Thie
Tijdschrifttitel In:  NRC Handelsblad. 23-2-2004
Trefwoorden radio, mediabeleid, radioprogramma's, zenders, commerciële omroep, commercialisering, markt, popmuziek, Nederland, krantenartikelen (vorm)

Samenvatting
Sinds de veiling van de radiofrequenties in juni 2003 bieden radiostations tegen elkaar op om de beste diskjockeys te krijgen. Diskjockeys zijn duurbetaalde 'sterren' geworden. Het gewenste effect van de veiling, diversiteit binnen het radiolandschap, is overigens uitgebleven. Gegevens over gemiddeld marktaandeel dj's in 2003 en reactie van o.a. hoogleraar culturele industrie aan de Erasmus Universiteit Rotterdam, Paul Rutten.
Exemplaarnummer
M04-047 boek beschikbaar