dot
Verfijn zoekresultaat
Print
Klik hier om dit item toe te voegen aan de selectie
Titel Ook een museum is een bedrijf : het belang van financieel-administratief management bij het ontwikkelen van marketingstrategieën
Auteur M. Heling, P. de Nijs
Tijdschrifttitel In:  MMNieuws. 4(2002)2(.6-7)
Trefwoorden management, culturele organisaties, artistieke leiding, museummanagement, musea, Den Haag, tijdschriftartikelen (vorm)

Samenvatting
De zakelijke leiding van culturele instellingen botst vaak met de artistieke doelstellingen. Welke risico's lopen instellingen bij het realiseren van specifieke artistieke projecten en welke ontwikkelingen zijn er gaande om het zakelijke en het artistieke beleid beter op elkaar af te stemmen? Gesprek met Rik van Koetsveld, zakelijk directeur van het Mauritshuis en Albert Verhaar van Fead Assist B.V., die o.a. voor het Mauritshuis de personeels- en salarisadministratie verzorgt en ondersteuning levert op financieel administratief gebied.