dot
Verfijn zoekresultaat
Print
Klik hier om dit item toe te voegen aan de selectie
Titel Jong publiek : een onderzoek naar de bioscoopbeleving van jongeren en jongvolwassenen
Auteur D. Timmer, A. Willemsen
Plaats van uitgave Amsterdam
Uitgever Stichting filmonderzoek
Jaar van uitgave 2016
Annotatie 56 p.
Trefwoorden bioscopen, films, mediagebruik, jongeren, publiek, vrijetijdsbesteding, Nederland, statistieken (vorm), publieksonderzoek (vorm)


Samenvatting
Jongeren in de leeftijd van 16 tot en met 23 jaar – en in iets mindere mate jongeren van 24 tot en met 29 jaar – zijn al jaren de meest frequente bioscoopbezoekers. Maar sluit bioscoopbezoek nog aan bij hun belevingswereld? De huidige jongeren, ook wel digital natives genoemd en opgegroeid in een experience economy, zijn gewend vrijwel alles direct online te kunnen vinden en om directe (vaak gratis) toegang te krijgen tot vrijwel alles. Tegelijkertijd bestaat er onder jongeren een sterke behoefte om buiten hun wereld online, ook offline belevingen te ervaren en te delen. Past bioscoopbezoek hier nog tussen? Door middel van kwalitatief en aanvullend kwantitatief onderzoek heeft Stichting Filmonderzoek in kaart gebracht hoe jongeren tegen bioscoopbezoek aankijken en welke typen jonge bioscoopbezoekers er te onderscheiden zijn.