dot
Verfijn zoekresultaat
Print
Klik hier om dit item toe te voegen aan de selectie
Titel Financiering van de kunst in de VS : box office en benefactors
Auteur I. Boogaarts, E. Hitters
Tijdschrifttitel In:  Boekmancahier. 5(1993)16(jun.162-177)
Trefwoorden Verenigde Staten, tijdschriftartikelen (vorm), subsidietoekenning, kunstbeleid, gemeentelijk beleid, provinciaal beleid, sponsoring, particuliere fondsen, kunst, musea, museumwinkels, horecagelegenheden


Samenvatting
Met lit.opg. Voor Amerikaanse kunstinstellingen blijken kaartverkoop, inkomsten uit het restaurant en de verkoop van boeken, T-shirts en balpennen een belangrijker bron van inkomsten te zijn dan sponsoring door het bedrijfsleven. Het is een misvatting te veronderstellen dat Amerikaanse kunstinstellingen kunnen bestaan bij de gratie van sponsoring zonder steun van de overheid. Bijdrage over de differentiatie, veelvormigheid én kwetsbaarheid van de financiering van de kunstensector in de VS.