|
|
|
Titel |
Rembrandt revisited : publieksbegeleiding bij een blockbuster/Met een walkman het museum rond |
Auteur |
M.J. van Huffelen, J. Kiers, F. Tissink |
Tijdschrifttitel |
In: Museumvisie. 16(1992)4(dec.149-154) |
|
Trefwoorden |
Duitsland, Verenigd Koninkrijk, publieksonderzoek (vorm), tijdschriftartikelen (vorm), Nederland, musea, museumeducatie, evaluatie (vorm), mega-evenementen |
Samenvatting Met lit. opg. Vorig jaar hebben 453.000 mensen de tentoonstelling `Rembrandt, de meester en zijn werkplaats' in het Amsterdamse Rijksmuseum bezocht. Evaluatie van de publieksbegeleiding, mede aan de hand van een vergelijking met de wijze waarop deze tentoonstelling in Berlijn en Londen werd gepresenteerd. Enkele uitkomsten van een publieksenquête. In twaalf musea is onderzoek gedaan naar de doelgroep, produktie en `routing' van walkman- rondleidingen. Kort verslag van de onderzoeksresultaten. |
|
|
|
|