dot
Verfijn zoekresultaat
Print
Klik hier om dit item toe te voegen aan de selectie
Titel The sociology of art
Auteur D. Inglis, J. Hughson
Plaats van uitgave Houndmills, [etc.]
Uitgever Palgrave
Jaar van uitgave 2004
ISBN 0-333-96267-2
Annotatie XIV, 223 p. : fig. ; 24 cm. - Literatuuropgave: p. 196-212. - Met reg.
Trefwoorden kunstsociologie, sociale functie, esthetica, publiek, feminisme, dans, opera, markt, wereldmuziek, stedelijke vernieuwing, artistieke films, essays (vorm)

Samenvatting
What can sociology add to our understanding of art in contemporary society? How are artistic processes shaped by their social settings? Consideration of the impact that social and cultural contexts have on the way in which artistic products are greeted by audiences. Essays on different aspects and art forms, such as: Bourdieu's theory, a feminist sociological approach, sociology of aesthetics, the art movie, opera and modernity, world music and the globalization of sound, ballet and the market and sociological approaches to the rebuilding of Berlin.
Exemplaarnummer
05-711 boek beschikbaar