|
|
![Klik hier om dit item toe te voegen aan de selectie](images/unchecked.gif) |
Titel |
Beeldvertalen : de werking en interpretatie van visuele beelden |
Auteur |
C. Blok |
Plaats van uitgave |
Amsterdam |
Uitgever |
Amsterdam University press |
Jaar van uitgave |
2003
|
ISBN |
90-5356-584-1
|
Annotatie |
270 p. : afb. ; 24 cm. - Met reg.
|
|
Trefwoorden |
beeldende kunst, beeldcultuur, psychologie, waarneming, beoordeling, cultuurgeschiedenis, sociale functie |
Samenvatting Beelden hebben een grote impact op het menselijk gedrag: ze verleiden ons tot reacties die variƫren van verering en vernieling tot aanschaf van het afgebeelde product. In een paar strepen en stippen zien we al een gezicht. Kleur, vorm, materiaal, belichting, ordening en schaal bepalen hoe ze op ons inwerken. Tijd en cultuur bepalen hoe beelden spreken en worden verstaan. In de huidige tijd is beeldcultuur steeds belangrijker geworden. |
|
|
|
|
|