dot
Verfijn zoekresultaat
Print
Klik hier om dit item toe te voegen aan de selectie
Titel Beeldvertalen : de werking en interpretatie van visuele beelden
Auteur C. Blok
Plaats van uitgave Amsterdam
Uitgever Amsterdam University press
Jaar van uitgave 2003
ISBN 90-5356-584-1
Annotatie 270 p. : afb. ; 24 cm. - Met reg.
Trefwoorden beeldende kunst, beeldcultuur, psychologie, waarneming, beoordeling, cultuurgeschiedenis, sociale functie

Samenvatting
Beelden hebben een grote impact op het menselijk gedrag: ze verleiden ons tot reacties die variƫren van verering en vernieling tot aanschaf van het afgebeelde product. In een paar strepen en stippen zien we al een gezicht. Kleur, vorm, materiaal, belichting, ordening en schaal bepalen hoe ze op ons inwerken. Tijd en cultuur bepalen hoe beelden spreken en worden verstaan. In de huidige tijd is beeldcultuur steeds belangrijker geworden.
Exemplaarnummer
03-481 boek beschikbaar