|
|
![Klik hier om dit item toe te voegen aan de selectie](images/unchecked.gif) |
Titel |
Cultuureducatie en sociale cohesie : een verkennend onderzoek |
Auteur |
M. van der Kamp, D. Ottevanger |
Plaats van uitgave |
Utrecht |
Uitgever |
Cultuurnetwerk Nederland |
Jaar van uitgave |
2003
|
Reeks |
Cultuur + educatie
;
6-2003 |
ISBN |
90-6997-103-8
|
Annotatie |
130 p. : bijl., schema's ; 24 cm. - Literatuuropgave: p. 124-129
|
|
Trefwoorden |
sociale cohesie, kunsteducatie, sociale veranderingen, sociale functie, cultuurdeelname, culturele en kunstzinnige vorming (leervak), projecten, Nederland, Vlaanderen, Verenigd Koninkrijk, onderzoeksrapporten (vorm) |
![](images/edoc.jpg) |
Samenvatting Verkennende studie naar de mogelijke bijdrage van cultuureducatie aan sociale cohesie. Doelen zijn: conceptueel meer helderheid krijgen in de relatie tussen cultuureducatie en sociale cohesie; eerste globale empirische inzichten verwerven over de rol die cultuureducatie op dit moment vervult; inzicht krijgen in factoren van cultuureducatie die sociale cohesie kunnen bevorderen. Na een theoretisch deel, waarin aandacht voor definities en de relatie tussen sociale cohesie en kunst- en cultuureducatie, wordt de realiteit belicht. In hoeverre leeft het onderwerp binnen de educatie-sectoren en welke situatie treft men aan in Groot-Brittanniƫ en Vlaanderen? Vervolgens worden praktijkgevallen beschreven. Daarna volgen een analyse van de bevindingen, dilemma's en perspectieven voor verder debat. |
|
|
|
|