|
|
![Klik hier om dit item toe te voegen aan de selectie](images/unchecked.gif) |
Titel |
Op zoek naar Po(n)tentieel publiek : een publieksonderzoek in opdracht van De Pont stichting voor hedendaagse kunst |
Auteur |
M. Brulot, S. Duimel |
Plaats van uitgave |
Tilburg |
Jaar van uitgave |
2002
|
Annotatie |
66, 107 p. : afb., bijl., graf., schema's, tab. ; 31 cm. - Literatuuropgave: p. 64-66. - Met samenv. cd-rom een publieksonderzoek in opdracht van De Pont stichting voor hedendaagse kunst Doctoraalscriptie Universiteit van Tilburg, Faculteit Sociale Wetenschappen, Vrijetijdswetenschappen
|
|
Trefwoorden |
musea, hedendaagse kunst, publiekswerving, sociologische theorieen, cultuuroverdracht, sociale status, publiek, beoordeling, publieksonderzoek (vorm), Tilburg, scripties (vorm) |
![](images/edoc_key.jpg) |
Samenvatting Onderzoek naar de kenmerken en achtergronden van bezoekers en niet-bezoekers van De Pont Stichting in Tilburg, met behulp van de statusverwervingstheorie en de infromatieverwerkingstheorie. Culturele competentie, d.w.z. een hoge opleiding en een cultureel actief gezin van herkomst, heeft een positieve invloed op cultuurparticipatie. Bezoekers van De Pont hebben vaak een HBO- universitaire opleiding. Een bezoek aan de collectie van De Pont blijkt veel van iemands culturele competentie te eisen. Rapport en bijlagen. |
|
|
|
|