dot
Verfijn zoekresultaat
Print
Klik hier om dit item toe te voegen aan de selectie
Titel The place of the audience : cultural geographies of film consumption
Auteur M. Jancovich, L. Faire, S. Stubbings
Plaats van uitgave London
Uitgever British film institute
Jaar van uitgave 2003
ISBN 0-85170-942-7
Annotatie 281 p. : afb., bijl. ; 24 cm. - Bibliography : p. 254-274. - Met reg.
Trefwoorden publiek, beleving, kijk- en luistergedrag, sociologie, films, bioscopen, filmtheaters, megabioscopen, televisie, audiovisuele media, geschiedenis (vorm)

Samenvatting
There is a social context in which the consumption of film can be understood or studied historically and a concentration on the place of film consumption within the changing cultural politics of the city can offer a compelling analysis. Examination of the different meanings of different sites of film exhibition and distribution (city centre cinemas, local cinemas, art house cinemas, multiplexes, television transmission, video/dvd rental and retail and satellite/cable).
Exemplaarnummer
06-055 boek beschikbaar