|
|
![Klik hier om dit item toe te voegen aan de selectie](images/unchecked.gif) |
Titel |
A new pot of gold : Hollywood under the electronic rainbow, 1980-1989 |
Auteur |
S. Prince |
Plaats van uitgave |
Berkely, [etc.] |
Uitgever |
University of California press |
Reeks |
History of the American cinema
;
Vol. 10 |
ISBN |
0-520-23266-6
|
Annotatie |
XXI, 564 p. : afb., graf., tab., bijl. ; 25 cm. - Bibliography: p. 477-487. - Met reg. Originally published: New York : Charles Scribner's Sons, 2000
|
|
Trefwoorden |
filmindustrie, massamedia, films, documentaires, audiovisuele media, media-industrie, consumenten, kijk- en luistergedrag, digitale televisie, kabeltelevisie, cultureel erfgoed, Verenigde Staten, statistieken (vorm) |
Niet aanwezig in deze bibliotheek. Wel bij andere bibliotheken, zie![](images/worldcat.gif) |
Samenvatting The Hollywood filmindustry controles the ancillary markets of videotape, video disk, pay-cable and pay-per-view. Global media and communication companies increased their influence. Examination of the decade's transformation that took Hollywood from the productiion of theatrical film to media software. |
|
|
|
|