dot
Verfijn zoekresultaat
Print
Klik hier om dit item toe te voegen aan de selectie
Titel Leesbevordering door ouders, bibliotheek en school : effecten en ontwikkelingen
Auteur G. Kraaykamp
Corporatieve auteur Lezen, Universiteit Utrecht, Provinciale bibliotheek centrale Noord-Brabant
Plaats van uitgave Delft
Uitgever Eburon
Jaar van uitgave 2002
Reeks Stichting Lezen reeks ; 3
ISBN 90-5166-909-7
Annotatie 134 p. : graf., tab., bijl., schema's ; 23 cm. - Literatuur: p. 114-115. - With summary in English
Trefwoorden lezen, leesbevordering, opvoeding en onderwijs, mediagebruik, cultuurdeelname, literatuuronderwijs, leerlingen, basisonderwijs, voortgezet onderwijs, openbare bibliotheken, Nederland, onderzoeksrapporten (vorm)



Samenvatting
Studie naar de onderlinge verhouding van ouders (opvoeders), voortgezet onderwijs en openbare bibliotheken en de invloed die zij gezamenlijk hebben op het leesgedrag van jongeren. Ook is gekeken naar het effect op langere termijn van met leesvaardigheid samenhangende activiteiten en verworvenheden zoals de (latere) culturele participatie en kijkgedrag en keuze van televisieprogramma's.