|
|
![Klik hier om dit item toe te voegen aan de selectie](images/unchecked.gif) |
Titel |
A penny for your thoughts : het prijsbeleid van kennisintensieve organisaties in de culturele sector |
Auteur |
H. Brand |
Plaats van uitgave |
Rotterdam |
Jaar van uitgave |
2000
|
Annotatie |
135 p. : bijl. ; 30 cm. - Literatuuropgave: p. 113-117 Doctoraalscriptie Kunst- en cultuurwetenschappen, Erasmus universiteit Rotterdam
|
|
Trefwoorden |
prijsbeleid, uitgaven, management, culturele organisaties, marketing, verkoopcijfers, bibliotheken, scripties (vorm) |
![](images/edoc_key.jpg) |
Samenvatting Centraal staat de handel in kennis: advies over het management, de verkoop van een boek, een abonnement op een tijdschrift, het bijwonen van een symposium of deelname aan een congres: het zijn allemaal manieren om kennis over te dragen. Deze kennis kan te gelde worden gemaakt, en deze scriptie onderzoekt hoe dat gebeurt bij culturele organisaties: hun prijsbeleid voor kennisintensieve producten wordt vergeleken met dat van organisaties buiten de culturele sector. De onderzochte culturele aanbieders zijn o.a.: KB, Boekmanstichting, LOKV, TIN, Nederlands Filmmuseum en ICN. |
|
|
|
|