dot
Verfijn zoekresultaat
Print
Klik hier om dit item toe te voegen aan de selectie
Titel A penny for your thoughts : het prijsbeleid van kennisintensieve organisaties in de culturele sector
Auteur H. Brand
Plaats van uitgave Rotterdam
Jaar van uitgave 2000
Annotatie 135 p. : bijl. ; 30 cm. - Literatuuropgave: p. 113-117
Doctoraalscriptie Kunst- en cultuurwetenschappen, Erasmus universiteit Rotterdam
Trefwoorden prijsbeleid, uitgaven, management, culturele organisaties, marketing, verkoopcijfers, bibliotheken, scripties (vorm)


Samenvatting
Centraal staat de handel in kennis: advies over het management, de verkoop van een boek, een abonnement op een tijdschrift, het bijwonen van een symposium of deelname aan een congres: het zijn allemaal manieren om kennis over te dragen. Deze kennis kan te gelde worden gemaakt, en deze scriptie onderzoekt hoe dat gebeurt bij culturele organisaties: hun prijsbeleid voor kennisintensieve producten wordt vergeleken met dat van organisaties buiten de culturele sector. De onderzochte culturele aanbieders zijn o.a.: KB, Boekmanstichting, LOKV, TIN, Nederlands Filmmuseum en ICN.