dot
Verfijn zoekresultaat
Print
Klik hier om dit item toe te voegen aan de selectie
Titel Kunst te koop : artistieke innovatie en commercie in het Nederlandse galeriebestel
Auteur T. Gubbels, I. Janssen
Plaats van uitgave Amsterdam
Uitgever Boekmanstudies, Mondriaan stichting
Jaar van uitgave 2001
ISBN 90-6650-071-9
Annotatie 68 p. : fig. ; 24 cm. - Met lit. opg
Trefwoorden galeries, kunsthandel, professionaliteit, commercialisering, Nederland, Verenigde Staten, Verenigd Koninkrijk, case-studies (vorm)


Samenvatting
Particulieren met belangstelling voor beeldende kunst moeten meer invloed krijgen in de beeldende kunstwereld. Daarbij kunnen galeries een spilfunctie vervullen, als de schakel tussen kunstenaars en (potentiƫle) kopers. Galeries in Nederland hebben echter een zwakke professionele status: op de internationale kaart van de kunstwereld zijn zij nauwelijks te vinden. Hoe komt dat? En hoe kan de Nederlandse galeriebranche meer profiel en concurrentiekracht ontwikkelen? Deze vragen stonden centraal in een rondetafelgesprek dat werd georganiseerd door de Mondriaan Stichting in samenwerking met de Boekmanstichting op 13 maart 2001. Kunst te koop! is de neerslag van dit gesprek.
Exemplaarnummer
01-422B boek beschikbaar